تمایز

تمایز ، رنگ موفقیت | ۹ ضلعی که هندسه مرکز آموزشی تان را منحصر به فرد خواهد کرد

عصر ،عصر تمایز است یعنی خلق کارکردهای اختصاصی در فضای کسب و کارتان اینکه چطور میتوانید با تغییرات در فضای آموزشی تان میدان مغناطیسی مشتریان را تقویت کنید ،محبوب شوید ، جذاب باشید و به طبع خاص  در این مقاله تصمیم داریم به شما اضلاعی را بگوییم که میتواند هندسه مرکز آموزشی شما را نسبت به رقبا متفاوت و منحصر به فرد نشان دهد.

 

۱-رنگ

رنگ سازمانی داشته باشید ، رنگ به عنوان عنصری شناخته می شود  که در نگاه اول حتی با فاصله ، مشتری را به خود جذب میکند ،رنگ الهام بخش است،یعنی با چشم دیده میشود اما عقل و احساس بلافاصله با آن ارتباط عمیق برقرار میکند،رنگ منجر انضباط خواهد شد و شما را ملزم خواهد نمود در اسناد،لباس ،تبلیغات ،وب سایت  و دکوراسیون مرکز آموزشی تان به آن پایبند باشید ،رنگ همچون عطر میتواند بخشی از هویت مرکز شما شود ،نمونه آن را میتواند در موسسات مالی و شرکت های بزرگ بطور کاملا ملموس ببیند به عنوان مثال شما بانک اقتصاد نوین را با رنگ بنفش ،صادرات را با آبی و پاسارگاد را با نارنجی می شناسید.

تمایز رنگ سازمانی
تمایز رنگ سازمانی

۲-پوشش

برای مرکز آموزشی تان از یونیفرم منحصر به فرد که توسط یک طراحی لباس خلق شده بهره ببرید ، کادر آموزشی ،کادر اداری و… را با پوشش هم هارمونی مجهز کنید موضوع پوشش شاید برای برخی از کسب و کار ها حائز اهمیت نباشد اما آموزشی به سبب جنس و نوع صنعتش پذیرای پوشش خاص هست.پوشش این پیام را به مشتری مخابره میکند که این فضا قانون مند و یکپارچه مسخ خدمت رسانی است.

۳-شعار

انتخاب یک شعار که چرایی شکل گیری شما را به مخاطب القاء میکند الزامی اسن،  شعار در اصل ماهیت فعالیت برند، چشم انداز، اهداف، رسالت و ماموریت یک سازمان را در یک جمله به مخاطب ارائه می نماید. معمولا شعار تبلیغاتی و سازمانی Slogan جملات یا کلماتی ظریف و منعطف و زیبا و حتی مسجع و شعرگونه است که مهم ترین ادعاهای سازمان بوده و تاثیراتی ژرف بر مشتری بر جای می گذارد. شعار با ضریبِ مضاعف تکرار، می تواند به عنوان یکی از محوری ترین بخش های پیام در کمپین تبلیغاتی به کار رود و اگر زیبا و جذاب باشد، هدف مورد نظر را در ذهن مشتری حک خواهد کرد.

تمایز شعار سازمانی
تمایز شعار سازمانی

 

۴-جنسیت و آناتومی ( این بخش بدلیل برخی از محدودیت ها در ایران مورد استفاده نیست )

بهره گیری از مربی غیرهمجنس میتواند شما را منحصر به فرد کند مثلا مربی مرد برای حرفه آرایشگری زنانه و یا بالعکس ،استفاده از کوتاه قامتان یا بلند قامتان در جذب بخشی از اقلیت جامعه ، توجه به آناتومی بدن یکسان مثل ایرلاین های هوایی جهت منحصربه فرد شدن

 

۵-تبلیغات

نمیدانم شما از چه روشی تبلیغاتی برای جذب مشتری بهره میبرید ، اما به ندرت در سطح شهر مراکز آموزشی تبلیغات گسترده انجام میدهند،کمتر در بیلبردها بزرگ شهری برند های آموزشی دیده شده پس این موضوع میتواند به عنوان یک روش متمایز مورد توجه باشد ، تبلیغ در وب سایت های پربازدید ترجیحا هم طیف با موضوعی که آموزش میدهید ،رپرتاژ های آگهی در پایگاههای خبری ، تبلیغات رسانه ای در رادیو و تلویزیون ، تولید ویدئو و نشر توسط اینفلوئنسر میتواند تمایز شما با دیگر رقبا باشد.

۶-شهریه

یکی از اضلاع هندسی که میتواند تمایز برای شما ایجاد کند شهریه یا هزینه دوره های آموزشی است، موضوعی که با چند آیتم در هم تنیده است عرضه و تقاضا ،کیفیت ، مکان آموزش ، نوع خدمت شما باید شهریه ای شناور داشته باشید شهریه بین حداقل و حداکثر ،یقینا شما رقبایی دارید که هم حرفه با شما در صنعت آموزش در حال خدمت رسانی هستند شما باید نرخی آزاد داشته باشید تا در یک مقطع زمانی براساس تشخیص و هوش اقتصادی تان با تغییر در نرخ شهریه در جذب بیشتر تفاوت را ایجاد کنید فراموش نکنید همیشه کمترین قیمت یا بیشتری قیمت اثبات کننده بهترین خدمت نیست.

 

۷- مدل آموزش

تمام شد آن روزهایی که با یک مدل آموزش میتوانستیم مشتری را متقاعد به یادگیری کنیم روزی که کرونا نبود نمیشد امروز که پاندمیک COVID19  آمد نشان داد دل بستن به یک سبک آموزش دیگر راهگشا نیست ،آموزش الکترونیکی ،آموزش معکوس ، آموزش تلفیقی ، پروژه محور ، دوگانه و اجرا در محیط کار واقعی می تواند از مدل های آموزشی باشد که شما را نسبت به سایر رقبا متمایز خواهد کرد.

۸-پشتیبانی

در دسترس بودن به شما در هر ساعت از شبانه روز یک نوع ویژگی است اینکه بستری را فراهم کنید ،قبل ،در حین و پس از پایان دوره های آموزشی همچنان با مشتریانتان تعامل داشته باشید خود نوع تفاوت ایجاد خواهد کرد ،فرصت های بی نظیری در پشتیبانی برای شما روی خواهد داد ، ارتباطات ارزشمندی شکل خواهد گرفت و میتواند مشتریانی را بطور پیوسته در زنجیره کسب و کار شما قرار دهد به عنوان مثال اگر در حوزه صنایع خودرو در حال فعالیت هستید شاگردانتان را در زمانی که دوره به پایان رسیده و جذب در بازار کار شده رها نکنید.

۹-خدمات

آموزش حرفه ای ،تمایز و تفاوت در تنوع خدمت است، ارائه منابع آموزشی ، تامین کننده محصولات آموزشی و تجهیزات کارگاهی ، برگزاری وبینار ، همایش ،ورکشاپ ، فروشگاه اینترنتی ، تورهای مهارتی ،مشاور مهارتی و شغلی ،تریاژ و آسیب شناسی های حوزه آموزش از جمله خدمات متنوعی است که شما میتواند به بهترین شکل ممکن به مشتریان و بازار هدفتان ارائه نمایید ،تنوع خدمات به شدت اعتمازاست و میتواند بصورت کاملا تصاعدی در جذب مشتری تاثیرگزار باشد.

 

 ختم کلام برای دیده شدن باید متمایز باشید شما باید ابزارهایی داشته باشید که دیگران ندارند شما باید حرفی بزنید که دیگران نمی زنند  ، رفتاری داشته باشید ،که تکراری نیست ، کارکردی داشته باشید منحصر به فرد در کل باید در این عصر خاص باشید 

Avatar

عبدالله برزوئیان

http://www.vri.ir

درود عبدالله برزوئیان هستم یک درونگرا ،شهودی ،احساسی و قانون مدار ، حل شده در مهارت ،مربی،مشاور و منتور حوزه مهارت آموزی مدرس دوره های فناوری اطلاعات بنیاگذار رویان اولین سیستم آموزش مجازی مهارت در ایران و راهبر وب سایت Skillsology علاقمندم هر کاری لازم باشه در زمینه مهارت آموزی انجام بدم چون اعتقاد دارم آینده سهم انسانهای ماهر ،من دوست دارم دنیا فرزندانم امن باشه ، آرمانم سیستم آموزش مهارت از لحظه لقاح (رویان) و در آینده ای نزدیک قول میدم شناسنامه مهارت برای هر ایرانی رو با هم جشن می گیریم .

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *