رشد شخصیتی

۴ مرحله که نشان میدهد در مسیر رشد شخصیتی هستید

چطور بفهمیم در مرحله رشد شخصیتی هستیم ؟

رشد شخصیتی یک موضوع انتزاعی است ، که برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. و هیچ استراتژی واحدی هم برای اندازه گیری آن نیست.اما رشد شخصیتی یا پیشرفت شخصی چیست؟
وقتی درباره رشد شخصی صحبت میکنیم یعنی اینکه شما چقدر برای دیگران قابل اعتمادید و چقدر میشود روی شما حساب باز کرد.در گذشته های دور مدارس بیش از اینکه به مفروضات و دانش آکادمیکی مبدل شود به انجام مهارت های عملی و واقعی می پرداخت اما امروز به دانشگاهی تبدیل شده که به جای ایجاد به رشد شخصی افراد بپردازد به اینکه چرا و چگونه اینگونه شده است مبدل گشته امروز میخواهم به شما بگویم اگر در حال گذر از این ۴ مرحله هستید یعنی بر روی رشد شخصی خود سرمایه گذاری کردید.

۱-کشف

تمام رشد ناشی از درد است!! تا مادامی که رنج شکل نگیرد رشدی حاصل نخواهد شد،تمام افراد تاثیرگذار در گذر از یک تونل درد و چالش به مسیر توسعه مهارت های فردی خود رسیدند.

۲-عطش یادگیری

وقتی دنیای پیشرفت شخصی خود را کشف کردید ، امیدوار می شوید. می فهمید ، “هی ، من می توانم زندگی ام را بهبود ببخشم من می توانم بهتر ، قوی تر ، قابل اعتماد تر شوم. بنابراین شما عطشی عجیب در آموختن خواهید داشت.

۳-کاربرد

وقتی بر آموختن دانش و توسعه مهارت های فردی خود سرمایه گذاری کردید آن را در زندگی و زیست خود مصرف میکنید .با ورود آن به زندگی تان هر روز بهبود خواهید و هر روز امیدوارتر و حرفه ای تر خواهید شد

۴-تدریس

هنگام که رشد شخصیتی حاصل شد تصمیم میگیرید تجربه ،درسها و مهارت های کسب شده خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید افرادی که به درجه ای از رشد شخصیتی رسیده اند میدانند برای داشتن دنیایی ایمن لازم است آموخته های خود را به دیگران منتقل کنند.
تدریس کنید
تدریس کنید
این ۴ مرحله نشان دهنده این است که در مسیر رشد شخصیتی هستیم و امیدوارم آنقدر خوش شانس باشیم که بیشتر عمرمان را در مرحله ۴ بگذرانیم.
Avatar

عبدالله برزوئیان

http://www.vri.ir

درود عبدالله برزوئیان هستم یک درونگرا ،شهودی ،احساسی و قانون مدار ، حل شده در مهارت ،مربی،مشاور و منتور حوزه مهارت آموزی مدرس دوره های فناوری اطلاعات بنیاگذار رویان اولین سیستم آموزش مجازی مهارت در ایران و راهبر وب سایت Skillsology علاقمندم هر کاری لازم باشه در زمینه مهارت آموزی انجام بدم چون اعتقاد دارم آینده سهم انسانهای ماهر ،من دوست دارم دنیا فرزندانم امن باشه ، آرمانم سیستم آموزش مهارت از لحظه لقاح (رویان) و در آینده ای نزدیک قول میدم شناسنامه مهارت برای هر ایرانی رو با هم جشن می گیریم .

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *